Valmista ennast müügitööks hästi ette! Hea ettevalmistamine on sama tähtis, kui hea müügikõne. Tutvu toote materjalidega hoolikalt ja hoia materjalid alati kättesaadavas kohas. Julge olla ilmekas ja innustunud oma tööst.
Telefonimüüja loob pildi/mulje endast oma häälega. Hääl on Sinu visiitkaart. Harjuta oma häälekasutust. Püüa muuta oma hääl rõõmsaks ja pea meeles, et Sa teenendad klienti.
Algus on telefonikõne kõige tähtsam osa. Esimese kümne sekundi jooksul on Sul võimalus äratada kliendis huvi. Kui sissejuhatus on halb, siis hiljem on asja parandada äärmiselt raske.
Esitle ennast nimepidi. Seleta lühidalt oma helistamise põhjus. Räägi selgelt. Räägi otse torusse, mitte sellest mööda. Räägi asjast, mitte ära lobise. Ära ole liiga “SORRY”, ära hädalda, ära põhjuseta vabanda. Ole tähelepanelik kliendi suhtes, kuula, mida ta räägib ja võta seda arvesse. Oska klienti kuulata, ära pea monoloogi.
Ära rabele, ära liialt venita, ära väsita klienti oma jutuga. Ole piisavalt asjalik kogu kõne vältel, põhjenda oma pakkumist hästi. Hästi põhjendatud pakkumine ja asjalik kõne peavad kliendi “ärkvel” kogu kõne vältel.
Ole ennetavalt valmis kõikvõimalikeks olukordadeks ja vastuväideteks. Mõtle eelnevalt valmis endapoolsed argumendid. Väldi vaidlust. Vestle kliendiga ja suhtu kliendi tähelepanekutesse ja seisukohtadesse alati omapoolse tähelepanuga.
Ära müü vägisi, tekita olukord, kus klient soovib ise tingimata osta.
Suhtu alati viisakalt ka keelduvasse vastusesse. Oska see alla neelata.
Kuula tähelepanelikult ja saa ka aru, mida Sulle öeldi. Kuulamise tähtsus suhtlemisel tuleb eriti hästi esile telefonivestluses. Mõistmine on Sinupoolne kaasaelamine. Mõtle kliendist hästi.
Püüa vestlus lõpetada positiivselt, olenemata sellest, kas tuli tellimus või mitte. Tee lühikokkuvõte tellimuse pakkumisest (kas on mõtet veel helistada, kui on, siis millal), täna viisakalt, soovi head päeva jätku.