Telefonimüük on põnev elukutse, mis annab noortele hea baasi edasiseks oskuslikuks suhtlemiseks ning eduka karjääri tegemiseks. Paraku pelgavad väga paljud noored nii müügitööd kui ka üldse võõraste inimestega kõneleda. Telemarketing on selles vallas väga heaks esimeseks sammuks,” ütleb Müügimeistrite AS-i projektijuht Egle Tamlak.
Egle ise alustas Müügimeistrites 16-aastasena. „Olin alustades nii noor ning kahtlesin endas parasjagu. Aga pean tunnistama, et ajakirjade-ajalehtede müümine oli palju lihtsam ja mõnusam töö, kui oskasin arvata,” meenutab täna üle kümne aasta ettevõttes töötanud naine. „Edasi pakuti mulle juba müügijuhi kohta ning sellel ametikohal olin ligi kaks aastat. Kuna olen oma loomult aktiivne suhtleja ning mulle meeldib kaasa mõelda, uurisin, mida saaksin veel teha, et rohkem raha teenida. Hakkasin lisaks andmeid sisestama.”
Mõni aeg hiljem aga otsustas ettevõtte juht julgele ja aktiivsele töötajale pakkuda kvaliteedijuhi kohta – see tähendab, et Egle hakkas teisi müüjaid hindama ja koolitama. Müügimeistrites on arengu mõttes uksed valla kõigi jaoks, kelles on sädet, tahet ja julgust edasi pürgida. Tänaseks täidab Egle juba projektijuhi kohuseid.
Egle lisab, et ettevõttesse on tööle oodatud kõik inimesed, kes soovivad panna end proovile hea suhtleja ning müügiinimesena. „Ettevõtte struktuur on selliselt üles ehitatud, et igas kontoris on oma müügijuht, kes on saanud spetsiaalse koolituse uute inimeste väljaõpetamiseks. Töövestlusel viiakse läbi vestlusvoor, tutvustatakse uuele inimesele töö sisu,” selgitab Egle. „Esimesel päeval tasub hakata kohe materjalidega tutvuma, sest mida kiiremini uue eriala omandamisega pihta hakata, seda vähem üleliigseid hirme tekib. Iga asja saab müügijuhiga läbi arutada, igale küsimusele saab vastuse.”
Seejärel tehakse uue inimesega vajalik hulk testkõnesid, et mängida läbi kõikvõimalikud situatsioonid. „See praktika on ülimalt oluline, sest kuiv lugemine kahjuks ei aita reaalseid olukordi ette näha. Aga samas on meie väljaõpe nii efektiivne, et piisabki ühepäevasest korralikust harjutamisest, ning inimene ongi valmis tööga pihta hakkama,” räägib Egle. „Aga loomulikult abistavad ja motiveerivad müügijuht ja kolleegid sind ka edaspidi.”
Müügimeistrites leiab tööd peaaegu igas Eesti linnas ja muuhulgas ka osalise ajaga või kodukontoris, mis sobib hästi nii tudengitele kui ka noortele peredele laste kasvatamise kõrvalt. Umbes viiendik telefonimüüjaid töötab muide kodukontorist, mida võimaldab ettevõtte kasutatav tehnoloogia ja arvutipark. Ettevõte maksab ka näiteks sünni- ja tervisetoetust ning toetab rõõmuga erinevaid ühistegevusi, mida kontoritöötajad parema sünergia kasvatamiseks välja pakuvad.
Igapäevaselt teevad Müügimeistrite inimesed ligi 20 000 müügikõnet ja ligi 2000 müügitehingut, mis on äriliselt väga suur panus meie koostööpartnerite soovide täitmisel. Kuna parima kliendikontakti loob täpne sihtgrupi valik ja personaalne suhtlemine, on telemarketing läbi aastakümnete kõige tulemuslikum müügiviis. Kiire tagasiside annab võimaluse kohe reageerida ning teha muudatusi ettevõtete müügistrateegias, hinnakujunduses või muus.